نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5635
-
الف
+

تصاویر کمتر دیده شده از «کیومرث ملک مطیعی»

تصاویر قدیمی و کمتر دیده شده از مرحوم «کیومرث ملک مطیعی» بازیگر کهنه کار ایرانی را در این گزارش تماشا می کنید.

به گزارش آی فیلم 2 ، «کیومرث ملک مطیعی» بازیگر کهنه کار سینما، تلویزیون و تیاتر ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 هم اکنون بازی خاطره انگیز وی را در سریال «زیر آسمان شهر2» شاهد هستند، فعالیت های هنری خود را در سال 1330 از تیاتر شروع کرد و نخستین بار در سال 1350 خورشیدی با ورود به سینما به طور جدی وارد عرصه بازیگری شد.  

«شاه دزد» اولین سریال ملک مطیعی بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که در سال 1359 از تلویزیون این کشور نشر شد.

وی از نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون ایران فعال شد و بازی‌های خوبی را از خود برجای گذاشت. 

زنده یاد ملک مطیعی در سریال «زیر آسمان شهر» در 50 فلم سینمایی و بیشتر از 70 سریال تلویزیونی نقش آفرینی کرد ولی آنچه در سال های اخیر به شهرتش افزود حضور وی در سریال های تلویزیونی «شب هزار و یکم»، «زیر آسمان شهر» و «مدرسه ما» بود. 

محبوب ترین نقش تلویزیونی ملک مطیعی کرکتر «غلام شیش لول بند» در مجموعه سریال های کمیدی «زیر آسمان شهر» بود. 

سریال «پس از باران» ساخته «سعید سلطانی» در سل 1377 خورشیدی نیز از آثار تلویزیونی بود که زنده یاد ملک مطیعی در آن خوش درخشید.

مرحوم ملک مطیعی در سال 1388 در سریال «مدرسه ما» در نقش پدر مکتب در کنار «فردوس کاویانی» و «علی اوسیوند» به ایفای نقش پرداخت و بازی خاطره انگیزی از خود بر جای گذاشت.

همچنان سریال های «دایی جان ناپلئون»، «گل پامچال»، «تعطیلات نوروزی»، «روزگار جوانی»، «پس از باران»، «مدار صفر درجه» و «مدرسه ما» از دیگر آثار پربیننده‌ او در تلویزیون ایران به‌ شمار می‌آیند.

مرحوم ملک مطیعی در فلم هایی نظیر «عروس فراری»، «ف ردا روز دیگری است»، «الو الو من جوجوام»، «دیدار»، «آوای دریا» و ... نیز بازی کرده است. 

گفتنی است که سریال های «مدرسه ما»، «پس از باران»، «روزگار جوانی»، «همسایه ها»، «مدار صفر درجه»، «گل پامچال» و «زیر آسمان شهر1» با بازی آقای ملک مطیعی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

در ادامه این گزارش تصاویری کمتر دیده شده از زنده یاد «کیومرث ملک مطیعی» جمع آوری کرده ایم که تماشا می کنید: 

«کیومرث ملک مطیعی» زاده 13 جدی/دی ماه سال 1315 خورشیدی سرانجام در تاریخ 21 حمل /فروردین سال 1389 به علت سکته قلبی در تهران درگذشت.

م ح 

نظر شما
ارسال نظر